خانه بهداشت شهدای باغ آسیا

فعالیتهای خانه بهداشت روستای باغ آسیا-گناباد-خراسان رضوی

خانه بهداشت شهدای باغ آسیا

فعالیتهای خانه بهداشت روستای باغ آسیا-گناباد-خراسان رضوی

خانه بهداشت شهدای باغ آسیا

فعالیتهای خانه بهداشت روستای باغ آسیا

طبقه بندی موضوعی

تزریق واکسن آنفلوانزا بهترین و موثرترین راه پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزا است. واکسن آنفلوانزا  از  بیش از 80 سال پیش برای پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری استفاده می شود.

اثربخشی واکسن آنفلوانزا بسته به عوامل مختلفی مانند سن و سلامت گیرنده واکسن، فصل، ساب تایپ ویروس و مطابقت آنتی ژنی با ویروس در گردش،    بطور متوسط 40 تا 60 درصد تخمین زده شده   می شود .   اثربخشی واکسن سال 2023-2022در آمریکا   برای پیشگیری از مراجعه به پزشک بعلت آنفلوانزای نوع A در افراد زیر 65 سال، 54% است و  برای پیشگیری از فرم علامت  دار آنفلوانزای نوع A در کودکان و نوجوانان(زیر 18 سال) 71% است

واکسیناسیون  در برابر آنفلوانزا بطور موثری از بیماری شدید، و عوارض آن ، مراجعات سرپایی و میزان بستری شدن در بیمارستان بعلت بیماری آنفلوانزا جلوگیری می کند.

تزریق واکسن  آنفلوانزا در بالغین خطر مرگ ناشی از آنفلوانزا را حدود 31 درصد کاهش می دهد.

واکسن آنفلوانزا خطر بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه را تا 60 تا 82 درصد کاهش  می دهد. 

با عنایت به توصیه های بین المللی و تصمیمات کمیته علمی- کشوری آنفلوانزا و سهمیه واکسن آنفلوانزای انسانی اختصاص یافته، دستورالعمل نحوه مصرف در گروه های اولویت دار مشمول دریافت واکسن آنفلوانزا به شرح ذیل اعلام می گردد.

الف) کسانی که در درجه اول اولویت بندی بر اساس دستورالعمل قرار دارند. 

ب) کسانی که جزو گروه پرخطر محسوب می شوند، ولی در گروه بیماران خاص قرار ندارند،با درخواست خود و تجویز پزشک می توانند از طریق بخش خصوصی و داروخانه ها واکسن را دریافت نمایند.

ج) موارد منع مصرف آنفلوانزا

د) نکات فنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی