خانه بهداشت شهدای باغ آسیا

فعالیتهای خانه بهداشت روستای باغ آسیا-گناباد-خراسان رضوی

خانه بهداشت شهدای باغ آسیا

فعالیتهای خانه بهداشت روستای باغ آسیا-گناباد-خراسان رضوی

خانه بهداشت شهدای باغ آسیا

فعالیتهای خانه بهداشت روستای باغ آسیا

طبقه بندی موضوعی

اگر می خواهید دچار گرفتگی عروق قلب نشوید مصرف قند و شکر را محدود کنید

وقتی قند و شکر بیش از حد مصرف می‌کنیم، مازاد آن به چربی تبدیل شده و به صورت چربی در اطراف قلب و شکم ذخیره می شود که می تواند برای سلامتی مضر باشد.

 

مصرف شکر با رسوبات چربی بزرگتر در اطراف قلب و شکم مرتبط است که برای سلامتی خطرناک است. این یافته‌های مطالعه‌ای است که امروز در مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیرانه، مجله انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) منتشر شد.

نویسنده این مطالعه عنوان کرده است  «وقتی شکر بیش از حد مصرف می‌کنیم، مازاد آن به چربی تبدیل شده و ذخیره می‌شود. این بافت چربی که در اطراف قلب و شکم قرار دارد مواد شیمیایی را در بدن آزاد می کند که می تواند برای سلامتی مضر باشد. نتایج ما از محدود کردن مصرف شکر افزوده حمایت می کند.

مصرف بیش از حد شکر یک مشکل جهانی است. شش کشوری که بیشترین فروش سرانه نوشیدنی های شیرین را دارند عبارتند از شیلی، مکزیک، آرژانتین، پرو، آمریکا و عربستان سعودی. انتظار می رود تقاضا برای شکر در آسیا، آفریقا و روسیه افزایش یابد.

این مطالعه مشاهده‌ای هم نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر (مانند نوشابه‌ها، نوشیدنی‌های میوه‌ای، نوشیدنی‌های انرژی‌زا) و هم قند اضافه‌شده به غذاها و نوشیدنی‌ها را برای شیرینی (مثلاً هنگام پخت و پز یا در غذاهای فرآوری‌شده) بررسی کرد. محققان ارتباط بین مصرف طولانی مدت قند و ذخایر چربی در اطراف قلب و سایر اندام ها را تجزیه و تحلیل کردند.

داده ها از توسعه خطر عروق کرونر در بزرگسالان جوان (CARDIA)، یک مطالعه همگروهی در حال انجام در ایالات متحده که شامل مراکزی در آلاباما، کالیفرنیا، ایلینوی و مینه سوتا است، به دست آمد. در مجموع 3070 شرکت کننده سالم 18 تا 30 ساله در این مطالعه وارد شدند.

مصرف غذا و نوشیدنی سه بار در یک دوره 20 ساله (1985 تا 2005) اندازه گیری شد. پس از 25 سال (در سال 2010) توموگرافی کامپیوتری (CT) اسکن قفسه سینه و شکم برای اندازه گیری حجم چربی در شکم و اطراف قلب انجام شد.

محققان دریافتند که مصرف شکر در دوره 20 ساله با حجم چربی در مراحل بعدی زندگی مرتبط است. مصرف بیشتر نوشیدنی های شیرین شده با شکر و شکر افزوده شده به صورت گام به گام به ذخیره چربی بیشتر در اطراف اندام ها مرتبط بود.

دکتر لین استفن، نویسنده این مطالعه از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینه‌سوتا، گفت: «یافته‌های ما شواهد بیشتری ارائه می‌دهند که مصرف بیش از حد قند اضافه شده و نوشیدنی‌های شیرین با مقدار بیشتری از بافت چربی مرتبط است. و ما می دانیم که رسوبات چربی با خطرات بالاتر بیماری قلبی و دیابت مرتبط است.

 

او توصیه کرد که میزان شکر اضافه شده مصرفی در روز را کاهش دهید. او گفت: «به جای نوشیدنی‌های شیرین، آب بخورید و میان‌وعده‌های سالم‌تر را به جای غذاهای غنی از قند افزوده مانند کیک انتخاب کنید. «برچسب‌های مواد غذایی را بخوانید تا میزان شکر اضافه شده در چیزی که می‌خرید را بررسی کنید. به دنبال موادی مانند شربت، گلوکز، فروکتوز، ساکارز و مالتوز باشید. آگاهی بیشتر از قند پنهان به شما کمک می کند تا میزان شکر را کاهش دهید.

دکتر استفن گفت: «علاوه بر تلاش‌های فردی ما، دولت‌ها، تولیدکنندگان مواد غذایی، رستوران‌ها، مدارس و محل‌های کار نقشی در افزایش آگاهی مصرف‌کننده از محتوای قند موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها و ارائه جایگزین‌های سالم‌تر دارند.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی