خانه بهداشت شهدای باغ آسیا

فعالیتهای خانه بهداشت روستای باغ آسیا-گناباد-خراسان رضوی

خانه بهداشت شهدای باغ آسیا

فعالیتهای خانه بهداشت روستای باغ آسیا-گناباد-خراسان رضوی

خانه بهداشت شهدای باغ آسیا

فعالیتهای خانه بهداشت روستای باغ آسیا

طبقه بندی موضوعی

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال ٢٠١٩ فشار خون بالا حدود یک میلیارد و سیصد میلیون نفر از افراد ٣٠ تا ٧٩ سال در جهان را تحت تاثیر قرار داده است در حالی که قریب به ٤٦ درصد بیماران از بیماری خود مطلع نیستند. همچنین کمتر از نیمی از این بیماران ( ٤٢ درصد) شناسایی و درمان شده اند و یک پنجم این بیماران (٢١ درصد) فشارخون با کنترل مطلوب دارند. در همین سال بالغ بر ١٠.٨ میلیون نفر در جهان به علل مرتبط با فشار خون بالا جان خود را از دست داده اند.

بر اساس نتایج پیمایش ملی بیماری های غیرواگیر در سال ١٤٠٠ حدود ٣٢ % افراد ١٨ سال و بالاتر کشورمان فشار خون بالا داشته اند( فشارخون سیستولیک ١٤٠ میلی متر جیوه و بالاتر یا فشار خون دیاستولیک ٩٠ میلی متر جیوه و بالاتر) که ازاین میان ٦١.٥ درصد بیماران مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود اطلاع داشته و ٥٢ درصد آن ها برای کنترل بیماری خود دارو دریافت میکرده اند و ٤٢ درصد آن ها هم فشارخون کنترل شده و مطلوب داشته اندهرساله روز ١٧ ماه می ( ٢٧ اردیبهشت ماه) به عنوان روز جهانی فشارخون، بهانه ای برای اطلاع رسانی جهانی در خصوص اهمیت این بیماری و اندازه گیری مرتب آن به منظور پیشگیری، مراقبت و درمان آن است. هدف از این مناسبت، ارتقای آگاهی و درک مفهوم فشارخون بالا و شعارامسال « فشارخون خود را دقیق اندازه گیری کنید» و پیام آن« با اندازه گیری دقیق فشارخون و کنترل آن، عمر طولانی تری داشته باشید » جهت محقق شدن اهداف این شعار بر سرفصلهای افزایش آگاهی مردم، خانواده های آنها  از روش صحیح اندازه گیری فشارخون، نحوه مراقبت و عوارض عدم کنترل آن و شیوه زندگی سالم و کاهش اضافه وزن و اندازه دور کمر، برنامه منظم فعالیت بدنی، تغذیه سالم، کاهش میزان نمک (سدیم) در رژیم غذایی، اهمیت ترک دخانیات، خواب شبانه با کیفیت ، مهارت کاهش استرس و پایبندی به درمان تاکید گردد. .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی