خانه بهداشت شهدای باغ آسیا

فعالیتهای خانه بهداشت روستای باغ آسیا-گناباد-خراسان رضوی

خانه بهداشت شهدای باغ آسیا

فعالیتهای خانه بهداشت روستای باغ آسیا-گناباد-خراسان رضوی

خانه بهداشت شهدای باغ آسیا

فعالیتهای خانه بهداشت روستای باغ آسیا

طبقه بندی موضوعی

طی مذاکراتی که توسط نمایندگان محترم بهورزان سراسر کشور با قائم مقام گسترش شبکه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر کلانتری و مدیر گروه منابع انسانی سرکار خانم دکتر جعفری در محل وزارتخانه برگزار گردید موارد ذیل مورد بحث و مذاکره قرار گرفت و مصوب شد؛
1.    
طرح دو سال دوره آموزشی تربیت بهورز؛ بنابر اظهارات دکتر کلانتری لایحه احتساب این دوره در سنوات خدمتی بهورزان هم اکنون در کمیسیون لوایح دولت در حال تنظیم است و به زودی به مجلس ارائه می گردد.
2.    
سختی کار شغل بهورزی؛ این موضوع بصورت لایحه ای مهم تنظیم شده تا بعد از تأیید مسئولین وزارت، در هیئت دولت مطرح گردد. ایشان امید زیادی به تصویب سختی کار داشتند. جناب آقای دکتر کلانتری قول مساعد دادند در سال 95 نتیجه هر دو موضوع سختی کار و طرح دو ساله روشن خواهد شد.
3.    
ادامه تحصیل بهورزان؛ بحث ادامه تحصیل بهورزان و مدرک کاردانی بهورزی در کمیته آموزش وزارت تصویب شده است که از این پس، دانش آموزان بهورزی دانشجو محسوب شده و آموزشگاه بهورزی به عنوان واحد دانشگاهی پس از طی دوره دو ساله مدرک کاردانی بهورزی به دانشجویان اعطا خواهد کرد. با داشتن این مدرک بهورزان می توانند در رشته های کاردانی به کارشناسی در دانشگاههای دیگر و رشته های دیگر دانشگاههای علوم پزشکی شرکت کنند و ادامه تحصیل دهند. ضمنا شاغلین بهورز که قبلا این دوره را گذرانده اند نیز میتوانند بصورت مجازی (غیرحضوری) انتخاب واحد کنند و پس از کسب نمره آزمون، مدرک کاردانی را دریافت نمایند.
نمایندگان بهورزان در این جلسه پیشنهاد دادند و تاکید کردند که دروسی که بهورزان گذرانده اند باید تطبیق داده شود و بهورزان مجدداً این دروس را انتخاب نکنند، که دکتر کلانتری نیز پذیرفتند و قول مساعد دادند در کمیته آموزش این موضوع را مطرح خواهند نمود و سعی می کنند این مورد نیز اجرایی شود. این طرح به احتمال قریب به یقین مهر سال آینده شروع خواهد شد.
4.    
حجم کاری بالای بهورزان؛ خانم دکتر جعفری ابراز داشتند بسیاری از کارهای فعلی بهورزان و فرمهای آنها یا از برنامه خارج شده اند و یا ارزش اجرایی ندارند ولی متأسفانه در شبکه ها هنوز بهورزان در حال تکمیل آنها هستند و با توجه به افزایش روز به روز کارهای بهورزان و افزودن برنامه ها و طرح های جدید، مقرر شده شخصاً ایشان این موضوع را پیگیری و کارهای اضافه بهورزان را حذف نمایند و با کارشناسانی که کار اضافه به بهورزان تحمیل می کنند برخورد شود.
«
همکاران محترم هر دستوری را که کارشناسان به شما گفتند حتماً تأکید کنید تا در دفتر مکتوب کنند و بگویید هم که به چه علت باید مکتوب کنند، و سپس یک تصویر یا کپی از روی آن برای نمایندگانتان بفرستید تا در جلسات بعدی در وزارت مطرح کنند
5.    
جلسات شورای بهورزی؛  با توجه به موضوعات زیادی که مطرح شد و دکتر کلانتری از تخلفات دانشگاهها در تضییع حقوق بهورزان آگاه شد، خانم دکتر جعفری را مجاب نمودند تا هر چه زودتر شوراهای بهورزی احیا گردند و نمایندگان شهرستانی و کشوری تأیید و در دی ماه جلسه کشوری در وزارتخانه برگزار گردد.
6.    
احتساب مدرک تحصیلی بهورزان؛
الف- مدارک مرتبط: قرار بر این شد یک بازنگری در رشته های دانشگاهی انجام شود و بیست تا سی رشته بعنوان مرتبط معرفی گردند و بهورزان در این رشته ها نیز بجز رشته بهورزی بتوانند ادامه تحصیل دهند. قرار شد رشته هایی مثل روانشناسی و جامعه شناسی و بسیاری از رشته های گروه خدمات و مدیریت اجتماعی نیز در این لیست عنوان شوند. دوستانی که مشمول گردند می‌توانند بلافاصله بعد از ابلاغ، مدارک خود را تحویل دهند و از مزایای احتساب مدرکشان استفاده کنند.
ب- رشته هایی که در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد ولی به بهورزی مرتبط نیستند؛ مثل حسابداری، حقوق و ... این همکاران باید دوره 10 ساله تعهد خود را طی کنند و بعد می‌توانند درخواست تغییر ردیف طبق مدرک خود را دهند و پس از گرفتن ردیف و خالی کردن ردیف خود، از مزایای مدرک خود استفاده کنند.
ج- رشته هایی که اصلا ربطی به علوم پزشکی ندارند؛ مثل گروه صنعت و ... که هیچ کاری برایشان نمی‌توان انجام داد.
د- مدارکی که بنظر دوستان مرتبط هست و داخل لیست عنوان نخواهد شد این دوستان می توانند از طریق مکاتبه با وزارت و مطرح شدن آن در کمیته مربوطه، کسب تکلیف نمایند. هرچند که منطقی‌ترین راهی که بنظر می‌رسد ادامه تحصیل در رشته بهورزی و یا رشته های مشمول در لیست کمیته آموزش خواهد بود.
7.    
الکترونیک نمودن خانه های بهداشت؛ در دست اجراست و همکاران با هماهنگی دانشگاههای مربوطه می‌توانند سیستم های موجود در خانه های بهداشت را به سامانه دانشگاه یا پرتال وزارتخانه متصل نمایند.
8.    
کارانه بهورزان؛ دکتر کلانتری بیان داشتند از ابتدای سال 1393 کارانه بهورزان تا ماهیانه 120 هزار تومان افزایش یافته و از سال 94 این مبلغ 170 هزار تومان شده است، اگر دانشگاهی این مبلغ را پرداخت ننماید، مطمئناً تخلف نموده است. لذا همکارانی که مبلغ کمتر از مبلغ یاد شده دریافت نموده‌اند می‌توانند  با ارائه مدارک آن به نمایندگان استانی خود، جهت بررسی در جلسه آتی شورای بهورزی کشوری، به بررسی چرایی آن بپردازند. ضمن اینکه دکترکلانتری بیان کردند که کارانه بهورزان تا اطلاع ثانوی ثابت خواهد بود و هیچکس حق کم و زیاد کردن آن را ندارد، بالعکس کارانه سایر پرسنل.
9.    
ساخت مستندی در رابطه با سختی کار بهورزان که در این زمینه خانم دکتر جعفری موافقت خودشان را جهت پیگیری ساخت مستندی در رابطه با بهورزان اعلام نمودند و قول مساعد در این زمینه دادند.
10.    
دکتر کلانتری به درخواست همکاران قول دادند کمیته‌ای جهت تجهیز خانه‌های بهداشت تشکیل شود تا تجهیزات مناسب در خدمت خانه‌های بهداشت قرار گیرد، چون از قرار معلوم دانشگاهها در زمینه خرید تجهیزات برای خانه‌های بهداشت تاکنون کم لطفی کرده‌اند.
11.    
اجرای طرح رتبه بندی بهورزان نیز از طرح‌هایی خواهد بود که در آینده اجرایی خواهد شد.
12.    
در پایان نیز بیان داشتند که بهورزان قبلاً دو پایه بالاتر از جایگاه خود  حقوق می‌گرفتند و هم اکنون نیز اینگونه باید باشد و دستور پیگیری این موضوع را دادند.
در پایان دکتر کلانتری به نقش مهم و کلیدی بهورز در نظام سلامت کشور تأکید کردند و بهورز را پایه و اساس PHC  خواندند و از زحمات بهورزان تقدیر و تشکر کردند.


نظرات  (۴)

۲۶ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۰۸ عباسعلی با قری پور
س لام خسته نبا شید این حرف درست نیست در استان گلستان طر ح کارانه را کم  می کنند  این افراد قانون را قبول ندارنند شعاری که می دهند که بهورز خط مقدم است دروغ می باشد این شعار برای کار است زمان پول بکار نمی رود
۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۲ عباسعلی با قری پور
سلام این 2 سال بهورزی چه شد اقای دکتر کلا نتری سال تمام شد ولی این 2سال بهورزی هنوز مشخص نشده است  خواهشمند است پیگیری نماید تا زودتر انجام شود وحرف شما به کرسی در اید
۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۶ عباسعلی با قری پور
سلام این 2 سال بهورزی چه شد اقای دکتر کلا نتری سال تمام شد ولی این 2سال بهورزی هنوز مشخص نشده است  خواهشمند است پیگیری نماید تا زودتر انجام شود وحرف شما به کرسی در اید
۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۴ عباسعلی با قری پور
سلام نماز وروزه شما قبول باشد این  طرح فوق العاده ویژه 35 در صد ایا به بهورزان داده می شود یا خیر چون در سال 88 به بهورزان داده شد ه  بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی